31 Ekim 2008 Cuma

KREM ŞANTİLİ KEK( P.D.Ç.S. ETKİNLİĞİ 28)

Sevgili arkadaşlar birkaç günlük ayrılıktan sonra yine beraberiz.Bu kısa zamanda bile kolum kanadım kırıldı.Ne yapacağımı bilemedim.Sevgili Akkasya kokusu ve Banu'cum bana yardımcı oldular.Anladım ki Şu kısacık 2 ayda insanlar bloglar sayesinde güzel arkadaşlar edinebiliyormuş.Neyse ki bloglarımıza kavuştuk.Ben de fazla zaman kaybetmeden hemen bir tarif yapayım. dedim.Bu tarifi Hünerli Bayanlardan aldım.Aman ne güzel oldu anlatamam.Pofuduk pofuduk bir kek .Ben bu tarifin içine yalnızca ceviz ekledim.Üstüne de güzelcene bir kakaolu sos döktüm.Kızlar okuldan gelince hemencecik bitirdiler.Hünerli bayanlar'a teşekkür ediyorum.Benim kek literatürü'ne yeni bir tarif eklediler.Ellerine sağlık arkadaşların.

Malzemeler:

4 adet yumurta
1.5 su bardağı şeker
1.5 çay bardağı zeytinyağı
1 paket sade krem şanti
1 bardak soğuk süt(krem şanti için)
1 paket kabartma tozu 
2.5 su bardağı un
1/2 bardak dövülmüş ceviz
3 yemek kaşıgı kaynar su

Yapılışı:

*Yumurta akalarını ayırıp kar haline gelinceye kadar çırpın.1/2 subardağı şeker ekleyip şekerler eriyinceye kadar çırpın.
*Yumurta sarılarını kalan 1 bardak şeker ve 3 kaşık kaynar su ile iyice çırpın.İçine sıvı yağını ilave edip biraz daha çırpın.
*Krem şantiyi 1 bardak soğuk süt ile çırpın.
*Krem şanti,yumurta akları ve yumurta sarılarını birleştirip bir tahta kaşık yardımı ile karıştırınız.
*Daha sonra içine ceviz ilave ediniz.
*2.5 su bardağı un ve kabartma tozunu üstüne eleyin ve güzelce karıştırdıktan sonra bildiğimiz önceden ısıtılmış fırında 180 c'de 40 dakika kadar pişiriniz.

 Afiyet olsun.Bu kekimi Yasemin'in P.D.Ç.S. 28 çay saati etkinliğine gönderiyorum.

11 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Ayşegül'cüğüm krem şantili ve pudingli keklere bayılıyorum. onların tadı bir başka oluyor.
Ellerine sağlık.
Biz birbirimize destek olmayacağız da, kime olacağız hayatım, her zaman...
Sevgiler.

yasemin dedi ki...

cnm tarifin yayinda ellerine saglik ;9 katilimindan dolayi cok tesekkpür ederim , tekrar ebkliyorum ;) aeo

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor. sevgıler..

lemanice dedi ki...

ellerine sağlık tabiki kuzucuklar hemen bitirir bööööle güzel keki.görüşmek üzere canım.

akasyakokusu dedi ki...

Canım kek nefis valla helede soslu..kim hayır derki.bizim daltonlar sıcak sıcak yerler..hiç yememiş gibiler bir 10 dakikalığa bile deprezeyi boşaltım tepsileriyle koyup az soğutuyorum.
ellerine sağlık canım sen bize beşer dilim koyuver.anca yeter:))
canım ayrıca ben sadece sana cevap yazdım..keşke elimden başka şeylerde gelseydi.birkaç arkadaşa worddan,benimblog.com'dan yada blogcudan blog açmaya çalıştık yardımcı olduk..fırsatıım olsa görüşebilirdik yine.
aynı isimle worddan link aldım ben..aman irtibatı koparmayalım..
öptüm canım by..

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar hepinize teşekkürler.Banu'cum ve nuray'cım sizleride öpüyorum.

Disalce dedi ki...

denenesi bir kek olmuş...

ellerine sağlık..harika görünüyor...

made in funda dedi ki...

canım harika görünüyor gerçekten.ellerine sağlık.sevgiler...

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABA Canımcım;
28. Ev sahibemiz olan YASEMİN (TATLIKURABİYEM.BLOGSPOT) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim
MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm nefis ellerine sağlık cnm
iyi haftalar