6 Ekim 2008 Pazartesi

GÜLPERİ'NİN BAYRAM YEMEĞİ



İlk yemeğimiz Topalak Aşı,diğerleri de toplu gösterimde



Annaannemin sofrası az ve özdür.Kuru patlıcan dolması çok severim .Hele bir de yanında yufka ekmeği olursa içine sar sar ye.



Çok uzun bir aradan sonra sizinle beraberim.Yukarıdaki şahsiyet benim biricik anneannem.Ben ona genelde adıyla hitap ederim.Çünkü Gülperi'nin en büyük torunu benim,ama toplam 4 taneyiz ve daha bizimki 75 yaşında. Yani genç anneanne olanlardan.Onun bayram yemekleri ünlüdür.Herkes davetlidir.Eve ziyarete gelen sofraya oturur.Benim anneannem süper yemekler yapar.Bayram yemeği salata da dahil olmak üzere bizzat kendine aittir. biz sadece gidip yedik.Soframızda geleneksel Denizli yemeği olan Topalak aşımız,Kuru Patlıcan dolmamız, Yaprak sarmamız,Güveç ve klasik pilav vardı.İnanın size tarif vermek çok isterdim.Ancak bunlar anneanemin ölçülerinde olduğu için veremiyorum.Sadece gösterebilirim.İşte böylebir yemekten sonra kahve ile ancak yediklerimizi sindirebildik.Hepimize afiyet olsun.Anneannecim ellerine sağlık .Daha nice bayramlar yiyelim yemeklerini.

1 yorum:

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Oooo! bunlar da ne böyle.Keşke bayramda size gelseydik:P