24 Eylül 2008 Çarşamba

MERCİMEK ÇORBASI


Bugün beinim almanca kursum vardı.Artık ingilizce'yi bayağı söktüm ya!Şimdi de Almanca'ya başladım.Öykü ilkokul3.sınf'a gidiyor ve Almanca dersleri başladı.Bende de sıfır Almanca olunca sorumlu anne pozisyonunda hemen gidip kursa yazıldım.Benim için de bayağı eğlenceli oluyor.Çünkü biz 3 arkadaş aynı sebeple kursa gidiyoruz.Neyse tabii kurs fian derken evdeki düzende bayağı aksıyor.Koşturarak eve geldim.Ne yapayımderken aklıma uzunca bir süredirçorba yapmadığım geldi.İşte sonuç mercimek çorbası...Efendim size öncelikle malzemeleri veriyorum.  
    Malzemeler:
    1 su bardağı kırmızı mercimek
      1 adet patates
       1 adet soğan
      1 adet havuç
      1 diş sarımsak
      2 yemek kaşığı pirinç
      1 tatlı kaşığı kimyon
      1 tatlı kaşığı domate salçası
       1 tatlı kaşığı biber salçası
        1 tatlı kaşığı kırmızı biber
        2-3 yemek kaşığı zeytinyağı ve yereyağı
        1 adet limon suyu
         1 tatlı kaşığı tuz
        Benim mercimek çorbası biraz fazla malzemeli ama ben bunu çok seviyorum.Şimdi patatesi,soğanı ve havucu minik küpler halinde doğrayın.İçine sarımsak ,tuz ilave edin.Sonra mercimekleri ve pirinci güzelce yıkayıp tencerenin içine koyunuz.Efendim üstünü bayağı kapatacak şekilde yaklaşık 4 bardak su ilave ediniz.Geriye kalan biber salçası ve domates salçasını da zeytinyağı,tuz ve kimyonla birlikte tencereye koyup
orta ateşte mercimekler iyice pişip sararana kadar pişirin.Pişen bu karışımı bir güzel blender ile parçalayınız.Bu arada tereyağını bir başka tavada eritip üzerine kırmızıbiber ve limonu ilave ediniz.Daha sonra da bunu iyice blender den geçirdiğimiz çorbanın üzerine dökünüz.Afiyet olsun.                     

4 yorum:

şeker pasta dedi ki...

öncelikle kandilin mübarek olsun, duaların kabul olsun diyorum...
sonra da neşeli bol kahkahalı bir bayram geçirmeni diliyorum.
Sevgiler...

egeli dedi ki...

KİM SEVMEZ Kİ MERCİMEK ÇORBASINI DEĞİLMİ?? EN GÜZEL ÇORBALARDAN BİRİDİR BENCE ,SENİNKİDE NEFİS GÖRÜNÜYOR ,ELLERİNE SAĞLIK AYŞEGÜL'CÜM...

şeker pasta dedi ki...

Ayşegülcüğüm, haklısın:) bayramda biraz birikim oldu. Onları güncelliyorum. Ziyaretin ve yorumların için teşekkür ederim.

Ayşegül'ün tatlı rüyası... dedi ki...

Merhaba,
Artık kış geldi. Mercimek çorbasını kışın daha çok yapacağız. Benim yaptığımdan farklı bir tarif ama daha fazla malzemeli oluşu çok hoşuma gitti doğrusu. İlk fırsatta deneyeceğim:) sevgiyle,