17 Eylül 2008 Çarşamba

MAYALI TUZLU POĞAÇA & TAHİNLİ RULOLAR

Bugünlerde inanılmaz çalışkanım.Kendimle gurur duydum.Döktürdüm hayret!Çocuklar okula başlayınca benim de tatil başladı.Benim biri 8 biri de 6.5 yaşında iki tane kızım var.Araları 17 ay ,dolayısıyla hak veririsiniz ki yaz tatili onlara oluyor.Benim tatil kışın başlıyor.Onlar okula gidince ben de kendime vakit ayırabiliyorum.Bu blog sayesinde de mutfakla bayağı haşır neşir durumdayız.Tarifler birikti .Sırasıyla vereceğim.Pek orijinal olmasa da elimden gelen budur.Poğaçalar beni biraz uğraştırdı.Ama değdi doğrusu.Aynı hamurla hem tatlı hem de tuzlu yapma imkanı olan güzel bir tarif .Hamur deseniz tam yumuşacık poğaça hamuru  
   Gerekil Malzemeler:
1 adet margarin 
1 bardak zeytinyağı
1 bardak süt
1 bardak ılıksu
40 gr. yaş maya
1/2 çay bardağı şeker
1 kaşık tuz
Aldığı kadar un
1 yumurta sarısı
İç malzemesi:
250 gr.beyaz peynir
 1/4 demet maydanoz ve1/4 demet dereotu
Öncelikle mayayı ılık suda biraz eritip,süt ve zeytinyağı karışımının içine dökün.Sonra dışarıda bekleyen iyice yumuşamış margarini ,şeker ve tuzunu ilave ediniz.Unu yavaş yavaş döküp hamuru yoğurmaya başlayın.Hamur ele yapışmayacak hale geldiğinde mayalanması için üzerine nemil bir bez örtünüz.Yaklaşık 1 saat bekledikten sonra hamuru küçük bezeler şeklinde ayırınız .Bunları oklava yardımıyla açınız.Açtıktan sonra yuvarlak bir kalıpla (ağzı geniş bir bardak yada kavanozda olabilir)kesiniz.Hamuru çok inceltmemeye dikkat edin.Çünkü hamur o zaman fazla kabarmıyor.İçlerine ben hazırladığım iç malzemeyi  koydum.Siz ister patates,ister zeytin,sucuk vb.koyabilirsiniz.Daireleri , yarım daire şeklinde poğaçalar yapın.üzerlerine yumurta sarını bir fırça yardımı ile sürünüz.Bu halde de eğer 1 saat kadar beklerse hamur iyice mayaalnıyor.Sonrada 175 derece fırında üzerleri nar gibi kızarana kadar pişirin.Eğer poğaçalar fazla olursa sizde benim gibi işi tatlıya çevirin.
Tahinli Rulolar:
Yukarıda anlattığım hamurun yarısı ile ben tahinli rulolar yaptım.Aslında poğaça  için açtığım bezelerin üzerine bolca tahin sürdüm. üzerine de şeker serptim. sonrada rulo haline getirdim.Rulonunda üzerine şeker serptim.Bıçakla küçük küçük parçalar kestim bir ruladan yaklaşık 10 küçük parça çıktı.bunları da 175 derecede pişirdim.Alın size bir taşla iki kuş.  
Antalya'da çifte kavrulmuş tahin ünlüdür.Tahinli rulolarıda çifte kavrulmuştan yaparsanız süper oluyor.Daha koyu renkli ve daha lezzetli.Ben de kalmadığı için normal tahinle yaptım.Afiyetle yiyip misafirlerinize ikram ediniz.

Hiç yorum yok: