16 Eylül 2008 Salı

TAZE FASULYE

Taze Fasulye'yi pişirdim.Ama yazıp yazmamak konusunda bayağı tereddüt ettikten sonra,bilen var bilmeyen var yaz kızım  dedim .Bugün sabah erkenden kalktık.Zaten okul açıldığından beri hergün erken kalkıyoruz.Kızları okula yolladıktan sonra Sevgili arkadaşım Seda ile sahilde 45 dakikalık bir yürüyüş yaptık.Deniz muhteşemdi.Sohbet ederek yürüdüğümüz için zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.Ama eve gelince bayağı hamladığımın farkına vardım.Bu yürüyüş beni epey yormuş.Bizim burada aslında çok büyük bir şansımız var.Deniz kenarında yürüyüp,doğru denize Ama nerde bizde rehavet had safhada.Spor mu al sana sporun alası .Neyse lafı fazla uzatmadan size Taze Fasulyemin tarifin yapayım.Herkesin bildiği klasik zeytinyağlı yemek tarifi:
 Gerekli Malzemeler:
1/2 kilo Taze Fasulye
1 adet soğan
2 adet domates
1 tatlı  kaşığı kırmızıbiber
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı biber salçası(koymayabilirsiniz,ama ayrı bir lezzet veriyor)
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
Efendim soğanları minik minik doğrayıp zeytinyağıyla kavuruyorsunuz.Üzerine ayıkladığınız,Fasulyeleri atıp ,biraz bu soğan ve zeytinyağı karışımında kavurup,diğer bütün malzemeleri  ilave edip domatesin suyunda kendi halinde pişirin.Bakın eğer suyu çok azalmışsa biraz sıcak su ilave edebilirsiniz.Genellikle yaz domateslerinde pek suya ihtiyaç olmuyor.Ancak kışın da domates kullanmak zorunda değilsiniz.O zaman salça ve kırmızıbibere mutlaka su gerekiyor.Arkadaşlar size ne kadar yararlı olur bilmiyorum ama benim en sevdiğim yemeklerin başında geliyor.Hele ramazanda iftar için süper hafif  bir yemek.Yanına da bol salatalıklı bir cacıkla süper olur.Bendeniz yoğurt hastası olduğum için yoğurtsuz bir öğün düşünemiyorum.Çorba bile yoğurtla. Ama tabii ki Denizli süzme yoğurdu olursa süper.Ne yazık ki Antalya'da öyle yoğurt bulmak imkansız. İşte böyle hepinize şimdiden afiyet olsun diyorum.Yapanların da ellerine sağlık......

Hiç yorum yok: