7 Eylül 2008 Pazar

MUZLU VE ÇİKOLATALI KEK


Pazar günleri ne yapacağımı bilemem.Eğer evde yalnızsam ya eve saldırırım.Ya mutfağa ya da boş boş öyle otururum.Çocuklarla ve babaları birlikte havuza gittiler. Ben boş oturacağıma çocuklar için ve eşim sahurda yesin diye benim klasik kekimden yaptım.Bu kek hem kolay hemde çabuk oluyor.
MALZEMELER:
3 yumurta
150 gr şeker
200gr.un
150gr.margarin
80gr.bitter çukulata
1adet kabatma tozu
2adet muz
Şeker,margarin ve çukulatayı bir kabın içine koyup güzelce ocakta eritin.Bu arada muz ve 3 yumurtayı birlikte çırpın.Yumurtalıve muzlu karışımın içine un ve kabartma tozunu ilave edin. Sonra da bir çimdik tuz koyun.Buna erimiş olan malzemeyi de ilave edip,175C de pişirin.Üstünü ister pudra şekeri, ister başka bir şey ile süsleyip servis yapın.Ben bu sefer hindistan cevizi kullandım.Bu kek fazla büyük olmuyor. Yani küçük bir kek kalıbı kullanın.Ayrıca çokta kabarmasını beklemeyin .Hadi bakalım hepimize afiyet olsun....Bizimkiler gelmeden keki yaptım.Ohh rahatladım.Size de tarifi yetiştirdim.Deymeyin keyfime.

1 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

keksiz bir hayat düşünemiyorum..:)
hem çocuklarınızda çok sevinmiştir bu işe..

ellerinize sağlık..hayırlı ramazanlar dilerim..