10 Eylül 2008 Çarşamba

GİRİTLİ SİMİDİ

Hergün yeni bir şeyle karşınıza gelmek çok güzelmiş.Ramazan olması sebebiyle evde sürekli bir şeyler hazırlıyorum. İnanın daha yazacağım o kadar çok tarif varki...Bu arada ben çok yemek yapmayı sevmiyorum. Ama yine değişik şeyler yapmaya çalışıyorum.Bu kurabiye bizim evhalkı için değişik değil.Çünkü annem bunu çok yapar.Misafirlerine ikram eder.Ben de ondan öğrendim. Kesinlikle bayatlamayan her daim aynı tazelikte olan benim tadına alıştığım süper bir kurabiye.Tarifini şimdi size vereyim .                                                                       
1 Adet yumurta                                                                                  1 Adet margarin(eriyecek)                                                         1,5Bardak şeker                                                                       1Bardak zeytinyağı                                                                   1 Bardak yoğurt                                                                       1adet kabarma tozu                                                                   Tarçın ve üzüm                                                                Aldığı kadar un(Tabi bu hani kulak memesi yumuşaklığında hamur haline gelmesi demek oluyor.)                                                                                                                                                                          Bunların hepsini bir güzel karıştırın.Ben genelde kuru üzüm koymuyorum .Çünkü şekil vermesi biraz zor oluyor.Karıştırıp,yoğurduktan sonra yuvarlak ve küçük hamurlar şeklinde alıp uzun uzun yılanlar yapın.Onları da bir güzel yukarıdaki gibi birbirine dolayıp 175C deiyice esmerleşene kadar pişirin.İçinde tarçın olduğu için bayağı koyu renkli kurabiyeler oluyorlar.Biraz kıtır kıtır olması için:piştikten sonra kapattığınız fırının içinde bekletebilirsiniz.İnşallah beğenirsiniz çünkü tarçın sevenler için süper bir kurabiye  . Daha ne yapayım hadi bakalım hepinize afiyet olsun .                    
                                                                                                           

Hiç yorum yok: