17 Ekim 2008 Cuma

KIYMALI BÖREK

Bu günler ,haftalar ,aylar nasıl geçiyor bir türlü anlıyamıyorum.Ben Bloga yazımı yazıp yayınlıyorum.Bir bakıyorum ki 3 gün geçmiş.Aman tanrım herhalde şaka diyorum.
Benim gibi 2 çocuğu olup ta araları az olan ve ikiside okula giden arkadaşlar beni çok iyi anlayacaktır.Okula ben mi gidiyorum yoksa çocuklar mı anlamadım?Neden mi çünkü bir sürü aktivite ,dersler,hepsi bize bakıyor.Okul ve ev arası mekik dokuyan bendeniz güya kızlar okula başlayınca dinlenecektim.Yine de haksızlık etmiyeyim.Kendime zaman ayırıp birkaç arkadaş spor'a başladık.Spordan çıkıp koşa koşa gelip evdeki işleri ayarlayıp.Hangisinin toplantısı varsa oraya.Bir de okuldan sonra yeme içme faslı .Hanımları karşıla sofralarını hazırla ve memnun olmalarını bekle.Çok şikayet ettim.Ama inanın Allah hepimize sağlık versin ve bu koşuşturma böyle devam etsin diyorum:)))))
Sıra geldi benim kızların en sevgili böreğine;
Sorumuz şu :Anne börek kıymalı mı?
Cevap           :Evet (mecburen hayır de bakalım)
Ve kızların cevabı:Yaşasın
İşte böyle bir diyalog sonucu bu canım börek iki gün içinde tüketilir.Böreğim herkesin bildiği tipik tepsi böreği

Malzemeler:

.5 adet hazır yufka
.1.5 bardak süt
.1 yumrta
.1 bardak zeytinyağı
.1 adet kabarma tozu
.500 gr.kıyma
.2 adet kuru soğan
.biraz maydanoz
.tuz,karabiber

Yapılışı:

Önce biraz zeytinyağı ile kıyma kavrulur.Daha sonra kavrulan kıymanın üstüne 2 adet ince kıyılmış soğan ilave edilir.Tuz,karabiber konulup soğan iyice kavrulana kadar kıyma ile pişirilir.Ve en sonda arzu ettiğiniz kadar maydonoz kıyılarak içine konur.Ocaktan alınır.
Bu arada yumurta,süt , zeytinyağı ve kabartma tozu güzelce karıştırılıp bir sos elde edilir.Bu sosu yufkaların arasına süreceğiz.Biraz sos ayırıp böreğimiz bittikten sonra üzerine dökeceğiz.

Bir fırın tepsisine 1 adet yufka serilir.Üstüne sosumuzdan.kaşık yardımı ile biraz sürelim.2.kat yufka koyup,onun da üstüne sos sürün.3.kat yufkanın üstüne hazırladığımız kıymalı harcı yayıp.Üstünü 4.kat yufka ile kapatın yine aynı sostan sürünüz.En son kat yufkanın kenarlarını içine gelecek şekilde katlayın.Börekleri istediğiniz büyüklükte kesin.Kalan sosu da üstüne bolca dökün.1 saat kadar bekletin .200 derece fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin.Afiyet olsun

13 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Ayşegül'cüğüm;
şöyle bir blogları dolaşayım derken, bir de baktım ki Ayşegül böreğin hasını yapmış. Karnım da çok aç bir dilim rica edebilirmiyim canım. Gerçi kıymalı böreği tokda olsam yerim, hiç hayır demem...

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs. ıyı hafta sonları..

Adsız dedi ki...

Börek çok leziz duruyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım iyi geceler bloğuma yaptığın nazik ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim.Bloğum sayesinde birçok dost edindim kendi adıma çok mutluyum,kıymalı böreğe dayanamam asla tepsiyi aldım haberin olsun...
Her zaman beklerim,mutlu pazarlar,öptüm...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık böre nefisssss görünüyor.Bir dilim aldım izninle:))))




sevgiler...

egeli dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM CANIM,BU ÖDÜLÜ BÜTÜN HERKES HAK ETTİ,SICACIK DOSTLUKLAR İÇİN....

birsence dedi ki...

sevgili ayşaegül ziyaretin için çok teşekkür ederim...denemenden sonra sonucunu bana bildirirsen sevinirim....yine ziyarete gel emi...sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım bende kıymalı böreğe yanındada ayran offf değmeyin keyfime
ellerine sağlık cnm
iyi bir hafta dilerim

şeker pasta dedi ki...

Yeni gönderimi okurmusun sende varsın...

Adsız dedi ki...

Postu okurken sanki benim yaşantımı yazmışsın gibi geldi, aynı koşuşturmanın içerisindeyim bende. Allah kolaylıklar versin :) Börek bildik börek ama kesip fırına verildiği için çok güzel duruyor gerçekten, kızlara afiyet olsun, senin de ellerine sağlık. Sevgiler...

MMO dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,
Böyle güzel bir börek yaparsan tabi hemencecik bitiverir. Ellerine sağlık.
Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadaşlar
hepinizi çok öpüyoru.Yorumlarınız için teşekkürler.Banu'cum beni bu ödüle layık gördüğün için sana tekrar teşekkür ederim

akasyakokusu dedi ki...

Ayşe'gülcüm günaydın canım..Börek nefis görünüyor ben soğumadan alsam kahvaltıda hazırda ne güzel olurdu..
Eline sağlık...Bende merkezdenim dokuma tarafından kayınvalidemde teomanpaşada..
Görüşmek üzere canım sevgiler..