13 Ekim 2008 Pazartesi

TAHİNLİ KURABİYE

Yine bir anne kurabiyesi ile karşınızdayım.Koşuşturmalı geçen bir hafta başının ilk gününün sonuna gelmeye çalışıyorum.Gün nasıl geçiyor inanın hiç anlamıyorum.Çalışsam herhalde acaip dağılacağım.Evde bile işler yetişmiyor.Tabii bu arada kızlar okula gidince kendimi nasıl sokağa atıyorum birbilseniz.Zaten ben atmasam sağolsun arkadaşlar evde olmama asla izin vermiyorlar.Bir telefon zinciri bir bakıyorum dışarıdayım.Bu arada evdeki işler tabiki uykuda.Ne yapalım sağlık olsun diyoruz.Zaten saat16.30 dan sonra benim asıl mesai başlıyor.Onları dinç ve sakin karşılamak içinde kendime vakit ayırmam gerekiyor öyle değil mi?Gelelim annemin 2.ünlü kurabiyesine ...
.Malzemeler:
.1.5 su bardağı şeker
.1 su bardağı zeytinyağı
.1 paket margarin(erimeyecek)
.2 paket kabartma tozu(yarım çay bardağı suyla erit.)
.3 yumurta(birinin akını ayır)
.1 kilo un(biraz eksik)
.bir bardak kadar tahin
.Yapılışı:
.Önce şeker ile yumurtayı çırpınız.(Aynı kek yapar gibi ) yaklaşık 5 dakika kadar çırpmanız yeterli   
.Diğer kalan malzemeyi tahin hariç ilave ediniz.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar karıştırınız.
.Daha sonra  hamurdan küçük parçalar kopartıp yuvarlayınız.Yuvarladığınız hamuru bir kabın içine koyduğunuz yumurta akına ,sonra da bir kabın içine koyduğumuz şekere batırınız.
.Şekere batırmış olduğunuz kurabiyenin tam orta kısmına parmağınız ile bastırıp bir çukur açınız.
.Sıra geldi tahin'e açmış olduğunuz çukurlara bir çay kaşığı yardımı ile tahin doldurunuz.ve fırında üstü kızarıncaya kadar pişiriniz.
Pişti mi kurabiyeler birdemlik çay demleyip,afiyetle yiyiniz.Beni  de çağırın olur mu?

6 yorum:

Adsız dedi ki...

canım cok guzel bır kurabıye ellerıne saglık sevgılerımle..

yesildomates dedi ki...

anne kurabiyesi bir başka olur herzaman bilirim..:))


öpüyorum..ellerine sağlık...görüşmek üzere...

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık nefis görünüyor kurabiyeler.Tahinli kurabiyeleri sıkça duyar oldum son zamanlarda,yapma vakti geldi sanırım:))


sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Ayşegül'cüm ellerine sağlık canım..Anne böreği,keki,yemeği herbirimize yadigar değilmi.
Teyzeminde seninde ellerine sağlık..

şeker pasta dedi ki...

Ayşegül'cüğüm teşekkür ederim ziyaretine canım...
Ben İstanbul'da ikamet ediyorum ama eşimin ailesi Antalya'da, Antalya'ya geldiğimde böyle bir şey yapabiliriz, iyi fikir. Antalya'da bu tarz bir kurs var mı bilmiyorum ama katılımcı bulacağımızdan eminim...

TuruncuTatlar dedi ki...

canım ellerine sağlık harika oluş.sevgilerimle..