22 Ekim 2008 Çarşamba

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI

Bugün size daha önceden yapıp birtürlü yayınlayamadığım sevgili dolmalarımla merhaba demek istiyorum.Arkadaşlar inanın sizi takip etmekten kendi yaptıklarımı bir türlü beğenemez oldum.Nasıl güzel şeyler yapıyorsunuz.Hele o şeker hamurlu pasta ve kurabiyelerin hastası oldum.Azimliyim ben de yapacağım.Ama bir de uygun bir zaman bulsam.
Bu hafta sonu kızların okulunun bir kermesi var.Bu kermese en azından bir kurabiye yapmayı planlıyorum.Ancak öncelikle bir şeker hamuru temin etmem gerekiyor.İnşallah edinebilirim.Antalya'da bunu bulmak zor.
Amanın imdat !Şu anda benim kızlar anne anne diye sürekli bir bağrışma içindeler.Ne zaman bitecek bu anneler ,ağlamalar,şunu yapamadım gel vb....
Bir konudan diğerine atlayarak size birşeyler yazmaya çalışıyorum.Doğru mu yanlış mı oluyor bilmiyorum.
Şimdi sıra dolmaya geldi.Dolma yapmak önceleri bana çok zor gelirdi.Zamanla aslında en kolay yemeklerden biri olduğunu keşfettim.

Malzemeler
13-14 adet dolmalık biber
3 adet kuru soğan
1.5 bardak pirinç
2 adet domates
1/2 bağ maydanoz
1 tatlı kaşığı salça
1 tatlı kaşığı şeker
kırmızıbiber,tuz,kuru nane
1 çay bardağı kadar zeytinyağı

Dolmalık biberlerin içlerini temizliyoruz.Bu arada zeytinyağını ve küçük küçük doğradığımız soğanları hafif pembeleşinceye kadar kızartıp üstüne 1.5 bardak pirinci atıp,kavuruyoruz.Domatesleri rendeleyip,tuz,şeker,karabiber ,kurunane,maydonozu ilave edip biraz daha kavurduktan sonra,içine en son kırmızıbiber ilave edip ocaktan alıyoruz.
Biberlerin içini doldurup,Üzerlerine birer parça domatesle kapatıyoruz.bu arada dolmaları ağzına kadar doldurmuyoruz.Çünkü pirinç pişerken şişer.Tenceremize güzelce yerleştirip üzerine hazırladığımız salça ve sukarışımını döküp kısık ateşte pişiriyoruz.
Ben bu arada Sadece yeşilve kırmızı dolmalık biber kullandım.Ama siz bunu patlıcan,kabak veya domates ilede yapabilirsiniz.Tabi yanına da bir kase cacıkla süper olur.
Afiyet olsun.


5 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

dolmanın kokusuna geldim..
dolma olsunda ne olursa olsun yerim ben:)))
ellerine sağlık canım..unutmadan o bağrışmalar bizde hep var..hiçte bitmeyecek sanırım:))

Adsız dedi ki...

canım nefıs gorunuyor bende cok severım ellerıne saglık sevgılerımle..

Melek* dedi ki...

bizim ufaklık nezaman olursa olsun bayılır bu dolmaya ellerine sağlık....ödülün hayırlı olsun

lemanice dedi ki...

eline sağlık nefis bütün hepsi.Benimde iki çocuğum var ama biri okula gitmiyor yani aynı yoğunluk...tüm annelere allah kolaylıklar versin.senide bekliyorum.Beni eklemek istermisin?

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm dolmalar nefis ellerine sağlık cnm