13 Kasım 2008 Perşembe

MERCİMEKLİ VE TAHİNLİ BÖREK(P.D.Ç.S.29)



Biliyorsunuz ki Antalya'da tahin vazgeçilmezler arasında bu yüzden her şeyde tahin görmek mümkün.Ben de size bugün tahünlü mercimekli bir börek anlatayım dedim.Benim börek sevgim inanılma olduğu için evimde her daim vardır.
Malzemeler:

5-6 adet hazır yufka

İç malzeme:

1 bardak yeşil mercimek
1-2 adet havuç
1-2 adet patates
1 adet soğan
nane,tuz,karabiber

Ara Malzeme:

1 bardak çifte kavrulmuş tahin
1 bardak zeytinyağı

Yapılışı:

Yufkaları üst üste koyup üçgenler halinde kesiyoruz.büyüklüğü tamamen size kalmış.
Daha sonra tahin ve zeytinyağını karıştırıyoruz.El blenderi ile yaparsanız daha iyi olur.
Mercimeği bir  güzel haşlıyoruz.
Bu arada biraz zeytinyağı ile küp küp doğranmış soğanları ve rendelenmiş havuç ve rendelenmiş patatesleri kavrulan soğanın üstüne ilave edip en son da karabiber,tuz ve naneyi koyuyoruz.üzerine de haşladığımız mercimekleri ilave edip biraz kavuruyoruz.
Üçgen kestiğimiz yufkanın üstüne tahin zeytinyağı karışımını bir fırça yardımı ile sürüp üstüne bir üçgen yufka daha koyuyoruz.
Hazırladığımız yufkanın üzerine bir kaşık iç malzemeyi koyup sigara böreği gibi sarıyoruz.
Bu börekleri 200 dereceye ayarladığınız fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriniz.
Hazırladığınızbörekleri derin dondurucuya koyup daha sonra da pişirebilirsiniz.
Bu börekleri Arkadaşım Karabiber'in Mutfağına Çay etkinliği için gönderiyorum.Afiyet olsun.

18 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

evet canımm haklısın..
tahinsiz Antalya olmaz..
malum piyazınız başta olmak üzere..
çok güzel bir börek ttatlım..
afiyetler olsun
sevgiler NuNu

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba tşk ederim.keyifsiz az dolaşayım dedim.başım çatlıyor inan.
börekten alsam elimde çayda var..eline sağlık öptüm seni.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayılırım böreğe misss gibi koktu,afiyet şeker olsun,sımsıcak sevgiler,öptüm...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık şeker.sevgilerimle...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayşegülcüğüm gerçekten piyazda bile tahini ilk defa Antalya'da gördüm ama süper oluyor değil mi? Demek sizin evden börek hiç eksik olmmuyor, demek ki Antalya buluşmasına geldiğimde börek yiyeceğiz süpperr!!!

Sevgiler,
Evren

şeker pasta dedi ki...

Ayşegülcüğüm tahin harika bir tat vermiştir eminim böreğine, Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Evren'cim tabiki börek yaparım.Canım benim buluştuğumuzda yeter ki iste

Unknown dedi ki...

Daha önce hiç tahinli böğrek yemedim eminim çok güzeldir .
ellerine sağlık
sevgiler

egeli dedi ki...

AYŞEGÜLCÜM,ÇOK DEĞİŞİK BİR BÖREK OLMUŞ,HEMDE YEŞİL MERCİMEK VE TAHİN ÇOK FAYDALI BESİNLER.... ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

akasyakokusu dedi ki...

canım merhaba..hepinize teselliniz için ayrı ayrı tşk etmek istedim.
ama yine kime ne yazdım bilemedim.
herşey için tşk ederim.
sen nasıl oldun..benmi karıştırdım hastayım çorba iyi gidermi demiştin.
bak kafa kalmadı işte.
gelelim böreğe evet tahin en sevdiğim tatlardan biri.babama bidonla (plastik kap:)getirttim antalyadan.
eski sanayi sitesinde yani kepezaltındaki yeni sanayi değil.eski sanayi sitesinde tahinin imal yeri var biz ordan antalyaya gelince alırız.ben geneli kavrulmuş olanı severim.biraz rengi koyudur kavrulmuşun.pastaya keke böreğe tahine..ayyh canımı çektirdin kız bak çenem düştü.eline sağlık böreği alayım gideyim.
bu arada ne zaman buluşuyorsunuz bakim:)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

evet Antalyalılar herşeye tahin koyuyor biliyorumm:))
Ben de geçen yaz kabak tatlısı yemiştim Antalya'da:)
Anılarım geldi gözümün önüne..
Neyse biz böreğe dönelim:) Mercimekli böreği çok severim ama tahinli hiç denememiştim,çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık..

ebrulitatlar dedi ki...

Canım çok değişik ve lezzetli bir börek olmuş. Ellerine sağlık. Geçmiş doğumgününü kutlarım. Sevgiler, selamlar..

Melek* dedi ki...

bende geçenlerde yeşil mercimekli poğaça yemiştim ilk şaşırdım amagüzeldi eminim seninkide güzeldir ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Kimbilir ne enfestir tadı, bayıldım bu tarife, ellerine sağlık canımcım,
sevgiler..

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok leziz olmuştur eminim...
Selamlar...

Sevgiler.......

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık cnm çok güzel görünüyorlar börekte tahini merak ettim doğrusu
iyi bir hafta dilerim
sevgiler

sibellebutikpasta dedi ki...

Ayşegülcüğüm, bana tarif ettiğin börek bu değil mi? Ben denemeden sen yapıp yayımlamışsın bile, iyi de olmuş denerken bişey unttum mu demeden senin tarife bakarım artık:-))Antalya buluşması ne zaman, bayrama geliriz belki;-)
Seni de fıstık kızlarını da öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Sibel'cim
evet sana tarif ettiğim börek Antalya'ya geldiğinde ben sna yaparım canım Bekliyoruz.