17 Kasım 2008 Pazartesi

ŞEKER HAMURLU KURABİYE-1

Ben de şeker hamurlu bir kurabiye yaptım.Bütün ailecek çok sevinçliyiz.Çocuklar okuldan geldiğinde benim kurabiyeler fırından çıkmamıştı.Ben aceleden hemen şeker hamurunu açıp kalıpları bastım ki kapı çaldı.Kızlar okuldan geldi ve evde bir şenlik havası .Kurabiyeleri ve hamurları görünce sevinçten zıpladılar.Ama benim de elim ayağıma karıştı tabi ki.Neyse size sıcak sıcak kurabiyeleri yazmak için mutfağı falan bırakıp bilgisayarımın başına oturdum.İşte size aceminin şeker hamurlu kurabiye tarifi:
Malzemeler:
250 gr.tereyağ
1 bardak pudra şekeri
1 adet yumurta
1/2 bardak nişasta
1 çimdik tuz.
4 bardak un
 1 adet kabartma tozu
4 yemek kaşığı kakao

1 yumurta ile 1 bardak pudra şekerini mikserle 5 dakika çırpın.Sonra içine diğer malzemeleri ilave edip bir güzel yoğurun.Biraz sertçene bir hamur elde ettim.Bunu bir yarım saat kadar dolapta beklettim.Sonra da merdane ile açıp kalıplarla kestim.Ardından 180 derece fırında 15- dakika pişirin.Ve üzerini de şeker hamuru ile kaplayınız.
Bu iş hiçte karşıdan göründüğü gibi değil .Ama çok zevkli .Arkadaşlar tavsiye ederim.Ben bu pembiş kurabiyelerimi 30.çay etkinliği olan arkadaşım selmahlc.blogcu.com a gönderiyorum.

11 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel olmuş kurabiyelerin,çok tatlılar.afiyetler olsun.sevgilerimle...

şeker pasta dedi ki...

Ayşegülcüm ellerine sağlık, gayet güzel olmuş, hiç acemi işi deme bence... Kızlarında bayılmıştır onlara da afiyetler olsun canım...

zarpandit dedi ki...

canım cooook şirin olmuslar yiğii oldur hakkını yeme demişler hiçte acemi gibi değil valla.)

Adsız dedi ki...

becede harıka canım ellerıne saglık sevgıler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tebrikler ayşegülcüğmm.
ellerine sağlık cnm

Unknown dedi ki...

Ayşegül'cüm ellerine sağlık ne kadar şık,leziz ve cici kurabiyeler bunlar,hiç acemi işi gibi durmuyor darısı başıma,öptüm...

Unknown dedi ki...

canım arkadaşlarım verdiğiniz destek için teşekkürler .Derya'cım inşallah sende yaparsın.Oldukça zevkli bir iş

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ayşegülcüğüm tebrik ederim canım, lütfen kendine haksızlık edip acemi işi deme. Çok cici olmuşlar pembiş pembiş.

Sevgiler,
Evren

Unknown dedi ki...

Evren'cim teşekkür ederim.İnşallah ilerleteceğim.

akasyakokusu dedi ki...

Canım eline sağlık bak işte şimdi pembiş pembiş canım çekti olsada yesem dedim.
ayrıca sanada etli pilav bıraktım afiyetler olsun.

akasyakokusu dedi ki...

canım etkinlik ev sahibesi arkadaş susam çörekotu..linkini yenile istersen..
öptüm byy..