28 Kasım 2008 Cuma

KREMALI PATATES VE İSVEÇ KÖFTESİ



Bu günlerde bu bilgisayarla bayağı bir muhabbetteyiz.Bir türlü anlaşamıyoruz.Benim ak dediğime o kara diyor.Didişip duruyoruz.Bu yazıyı yazmak için bayağı bir çırpındıktan sonra şükür kavuşturana...
Neyse ben geleyim kremalı patates ve isveç köftesine ;ben iksinide çok severim.Kremalı patates uzunca bir süre önce yapmıştım.Hem kolay hem de çok lezzetli.İsveç köftesini ise ilk kez İkea'da yemiştim.Acaip beğendim.Ne zaman İkea'ya yolum düşse hemen bu köfteyi yerim.
İSVEÇ KÖFTESİ:
MALZEMELER:
*1/2 kilo dana kıyma
*1 bardak tuzsuz lor peyniri
*1-2 adet kuru soğan
*tuz,karabiber,kimyon
*2 dilim ekmek içi 
*2 kaşık süt
Yapılışı:
*Arkadaşlar 1 bardak lor peynirini 2 kaşık süt ile iyice ezin.Ben biraz daha süt ilave ettim.
*Kalan malzemeyi lor ve süt karışımını içine koyup yoğurun.
*Ardındada kızgın yağda kızartın.
Ben bu tarifi sevgili Portakal Ağacı'ndan aldım.Arkadaşlar afiyetle yiyin.
Gelelim KREMALI PATATES'e;
Malzemeler:
*4-5 adet patates
*1/2 paket çiğ krema
*1kase rendelenmiş kaşar peyniri
*tuz,karabiber

Yapılışı:
*patatesleri soyup halka halka yada parmak şeklinde kesiyoruz.
*üzerine tuz , karabiber ve kremayı ilave edip karıştırıyoruz.
*fırın kabına koyup üzerine kaşar peynirini ilave ediyoruz.
*Fırında 200 derecede 25-30 dakika pişiriyoruz.

17 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık iki lezzette nefis görünüyor...

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyorlar ellerine sağlık canım
öptüm

Karen Hanim dedi ki...

Çok güzel görünüyor! Benim babaannem İşveçlidi. O güzel bir İşveç köfte yaptığını hatırlıyorum. Fakat O domuz eti ve sığır eti karıştırıp kullanırdı. Tabii Türkiyede yapılmaz! Sizinki deneyeceğim.

Unknown dedi ki...

Canım çok leziz görünüyorlar ellerine sağlık,öptüm...

Melek* dedi ki...

ikiside ok güzel gözüküyor ellerine sağlık sevgiler

Disalce dedi ki...

iki tarifte harika...

gece gece canım istedi bak....

ellerine sağlık...

akasyakokusu dedi ki...

Ayşe'cim nefiss bir ikili sunmuşsun canım..İsveç köftesi değişikmiş.
İlgimi çektide köfte türlerini severim.
Arada değişiklik hoş oluyor.
Eline sağlık canım sevgiler.

Adsız dedi ki...

ikiside birbirinden nefis ellerine sağlık canım;)

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim ellerine saglik, köftelerde, kremali patatesde harika olmus, almanca kursuna baslamana cok sevindim, Allah kolayliklar versin. Almanca cok zorda olsa yinede buralarda yasiyanlar icin bence mecbur ögrenmek gerek.Kendine bir sözlük edinip, cogu günlük kelimeleri artikilleri ile, der, die, das ile ögren bu isini kolaylastiracaktir, ilerde cocuklarimizin gelecegi icin annelerimizin almanca ögrenmeleri cocuklarina bazi konularda destek olmalari gerekiyor. Canim sana yazayim derken senin bas sayfadaki, takip ettigin blogdaki bir arkadasa yazmisim, bayan antalyada oturyorum diye profiline yazmasina ragmen ben almanca kurslarina katiliyor sandim::)) sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım arkadaşlarım
Hepinizi çok öpüyorum.Yorumlarınız için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Ayşe'cim
tavsiyen için teşekkür ederim.Ben de kızlarım yüzünden başladım Almanca'ya çünükü onlar 2. dil olarak bu yıl Almanca görüyorlar.Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum.Ama galiba onlar bana daha çok yardımcı oluyorlar.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Canım öncelikle ziyaretin ve güzel sözlerin için çok teşkr ederim evet uzaklardayım malesef:( köfte ve patates şahane görünüyor bloğunda harika ellerine emeğine sağlık...görüşmek dileğiyle kocaman sevgiler..

Adsız dedi ki...

har ıkı tarıfınde nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgılerımle..

şeker pasta dedi ki...

Ayşegülcüm ikeaya ve oradaki köftelere bende bayılıyorum canım.. Ellerine sağlık..

akasyakokusu dedi ki...

Canım merhaba dolaşıyordum mutlu bir hafta dilerim..Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

Bu kremalı patatesi sık sık görür oldum. Tadını çok merak ediyorum, artık en kısa zamanda denemek şart oldu.
Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Bu kremalı patatesi sık sık görür oldum. Tadını çok merak ediyorum, artık en kısa zamanda denemek şart oldu.
Ellerinize sağlık