8 Kasım 2008 Cumartesi

KAKAOLU TRUFFLE VE POĞAÇALAR(P.D.Ç.S.29)



Bu poğaçalar ve çikolatalı truffle lar kızlarımın kermesi için yapılmıştı.Ancak blogların kapanması ve benim kendi yoğunluğum yüzünden birtürlü yayınlamak kısmet olmadı.İşte şimdi size bu iki güzel tarifi yayınlıyorum.Önce çikolatalı truff'le'dan başlayalım.Bu tarifi sevgili Kakaolu Pasta'dan gördüm.Çok beğendim ve hemen uyguladım.Daha önceden yapıp fazla gelen ve buzluğa kaldırdığım keklerim vardı.Öncelikle onları güzelcene ufaladım.sonra efendim;
200gr.krema
200 gr.bitter çikolata
1 adet elma
2-3 kaşık kakao
2-3 kaşık hindistan cevizi
2-3 kaşık süs şekeri
200 gr kremayı bir kaba koyup ısıtınız.Ancak kaynamadan altını kapatınız.
Kremanın içine 200gr.bitter çikolatayı parçalayarak ilave edip ermesini bekleyiniz.
Bu arada 1 ast elmayı rendeleyiniz ve ufaladığınız kekin içine ilave ediniz.
eriyen çikolata ve krema karışımını da keke ilave edip bir hamur elde ediniz 
istediğiniz büyüklükte yuvarlak toplar oluşturunuz
Bu topları ben hindistan cevizi,kakao ve de süs şekerine buladım.ve truffle kağıtlarına koydum .


Gelelim poğaçalara daha önce size mayalı poğaça tarifi vermiştim.Bu ise mayasız bir poğaça Ben bunları peynirli yaptım.Artık siz içine ne koymak isterseniz onunla yapabilirsiniz.
Malzemeler:
1 bardak yoğurt
1 adet yani 250 gr.sana yağı
1 çay bardağı zeytinyağı
3 yumurta(1 yumurtanın sarısı üzerine sürülecek.)
1 adet kabartma tozu
1 çimdik tuz
Aldığı kadar un(Yaklaşık 1 kilo un)
Bu malzemeleri karıştır.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediniz.Daha sonra içinden küçük parçalar alıp, içine peynir koyup yuvarlayınız.Üstüne yumurta sarısı sürünüz. ben bir de susam'a batırdım.Fırında pişiriniz.Afiyet olsun arkadaşlar:))))

Ne zormuş 2 tarif birarada vermek.Bir cengaverlik yaptım ama bayağı zamanımı aldı.Hepinizi çok öpüyorum.bu tarifimi de karabiber'in mutfağına gönderiyorum.

7 yorum:

şeker pasta dedi ki...

Ohh Oh döktürmüşsün truffle lar, poğaçalar...Ellerine sağlık canım...

akasyakokusu dedi ki...

Ba ba ba:) poğaçalar trufflar anam ben kahvaltıya gidecektim birazdan..Bizim gazinoda kahvaltı var bugün tanışma çayı gibi.
Canım çekti dur tadına bakayım ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık nefısler sevgıler..

akasyakokusu dedi ki...

SEN ÖLMEDİN ATAM..
ÖLEMESSİNDE...
EMANETİNİN İLELEBET BEKÇİLERİYİZ BİZ..DAİMA KALBİMİZDESİN.

Karen Hanim dedi ki...

Sizi tekrar görmek çok güzel!
Bünlar yapmak zevkli olur!

zarpandit dedi ki...

canımcım ellerine sağlık enfes olmus bu aralar pek bloglara giremiyorum ama süpersin ceşitleri hazırlamıs dokturmussun :)

tarifimi benegmene sevindim ama ben elma katma fikrini ayrıca tebrik ediyorum dogal esans aroma olmustur :)

sarımutfak-hande dedi ki...

poğaçalara bittim ben ya olsada yeseydim çayımın yanında şimdi
ellerine sağlık